شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خرید ارز دیجیتال

«ارز دیجیتال» (Digital currency) به ارزی گفته می‌شود که در بستر فضای دیجیتال شکل گرفته است و در این بستر قابلیت انتقال از یک کاربر به دیگران را دارد. ارز دیجیتال به صورت کدهای برنامه‌نویسی شده در سیستم‌های کامپیوتری وجود دارد و معادلی از آن در دنیای فیزیکی وجود ندارد. ارز دیجیتال همانند پول معمولی برای خرید و فروش کالاها و خدمات قابل استفاده است با این تفاوت که انتقال آن در بستر دیجیتال و با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود. اگر قصد خرید ارز دیجیتال و انواع مختلف ارزهای دیگر مثل خرید بیت کوین و خرید تتر میتوانید از صرافی معتبر اینانس کمک بگیرید

بسیاری از افراد واژه ارز دیجیتال را با رمز ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم می‌شناسند. این در حالی است که مفهوم ارز دیجیتال به مساله‌ای کلان‌تر از رمز ارزها می‌پردازد. در واقع می‌توان گفت، رمز ارزها تنها یک دسته از ارزهای دیجیتال هستند و سایر انواع ارز دیجیتال پیش از ظهور رمز ارزها قابل استفاده بودند. در یک نگاه عمومی‌تر می‌توان حتی بخشی از ارزهای فیات را نیز که در بستر دیجیتال هستند و از طریق آن‌ها منتقل می‌شوند را جزو ارزهای دیجیتال به شمار آوریم.

بنابراین، ارز دیجیتال در وهله اول جزوی از فرآیند توسعه روش ایجاد و استفاده از پول به حساب می‌آید. دیجیتال شدن پول هزینه‌های مربوط به چاپ پول را از بین می‌برد، مشکلاتی مانند گم شدن پول یا دزدیده شدن آن را حل می‌کند، حمل پول را آسان می‌کند و سرعت جابجایی پول به صورت بین‌المللی را افزایش می‌دهد. به هر حال امروزه جواب سوال ارز دیجیتال چیست بیشتر در بررسی کریپتوکارنسی سندیت پیدا می‌کند. در بخش بعد به بررسی سوال انواع ارز دیجیتال چیست می‌پردازیم و پس از آن به بررسی مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز خواهیم پرداخت.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.