شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

تحلیل دوج کوین

دوج کوین که نام خود را از میم اینترنت دوج الهام گرفته، مانند بیت کوین یک رمزارز است که امکان تراکنش‌های همتابه‌همتا (P2P) را از طریق یک شبکه غیرمتمرکز فراهم می‌کند. رمزارزها یک بازار سرمایه‌گذاری جدید با نوسانات شدید هستند که بسیاری از سفته‌بازها یا دلال‌ها را به خود جذب می‌کنند. برای دسترسی به تحلیل دوج کوین میتوانید از سایت ارزسنج کمک بگیرید.

در ابتدا دوج‌کوین توسط «بیلی مارکوس» از اعضای شرکت IBM به همراه «جکسون پالمر» که در آن مقطع زمانی عضو ادوبی بود به عنوان «ارز سرگرمی» توسعه پیدا کرد. البته گفته می‌شود «شیبه توشی ناکاموتو» که نامی مستعار است و به صورت طنز از نام خالق بیت کوین گرفته شده است، یکی از بنیانگذاران دوج‌کوین است.

همان‌طور که گفته شد دوج‌کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و درست یکسال بعد یعنی در سال ۲۰۱۴ توانست سرمایه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون دلار جذب کند. این روند تا اواخر ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد و در آن سال ارزش سرمایه دوج‌کوین به یک میلیارد دلار رسید.

اواخر ۲۰۱۳ و زمانی که موضوع ممنوعیت بیت کوین مطرح شد، دوج‌کوین در ردیت مطرح شد و توانست کاربران بسیاری را جذب کند.

ارزش دوج‌کوین به مرور زمان رشد پیدا کرد و در شبکه‌های اجتماعی نیز توانست به خوبی مطرح شده و به محبوبیت برسد. این ارز دیجیتال ابتدا به عنوان جک و شوخی مطرح بود ولی همین شوخی به مرور تبدیل به موضوعی جدی شد تا جایی که توانست بین ده رمزارز معروف بازار با بیشترین ارزش بازار قرار گیرد.

دوج‌کوین نام و لوگوی جالب و بامزه‌ای داره تا جایی که برخی از طرفدارانش آن را به نام «پول خودمانی» نامگذاری کرده‌اند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.